کرونا و صنعت بیمه

کرونا و صنعت بیمه

مطمنا وقوع کرونا تا به امروز به همه مارویی از سکه را نشان داده که شاید هیچ کداممان تا به حال لمس نکرده بودیم حتی در بین احتمالاتمان هم چنین اتفاقی نمی گنجید ، ولی طبیعتا زندگی همیشه عادلانه نیست و برای پیشرفت و بقاء بایدشجاعانه و صبورانه مبارزه کرد و امیدوار بود .

به دلیل تازه بودن شرایط جدید و به قول معروف تازگی ماجرا بهترین استرانژی نگاه به جلو و رکاب زدن است ( یادگیری دوچرخه سواری ) البته با داشتن چشم اندازی مشخص از شغل فعلی و آینده شغلی مان .

هر اتفاقی هرچند بد به همراه خود تبعات خوبی هم به همراه خواهد داشت هر کدام از ما با شرایط جدید به وجودآمده زمان آزاد زیادتری خواهیم داشت که می توانیم با مدیریت و برنامه ریزی صحیح خودمان را برای بعد از کرونا آماده تر و قوی تر کنیم از جمله :

-به روز رسانی بانک اطلاعات مشتریان

– دیدن آموزشهای متعدد از طریق وبینارهای مفید و یا لایوهای اینستا گرام

– افزایش مهارت های فردی شامل : کتاب خوانی ، افزایش فن بیان، افزایش هوش هیجانی ، خوشنویسی و….

– افزایش مهارت شغلی : تسلط کامل برروی نرم افزار آفیس ، تبلیغات، بازاریابی و…

– جمع آوری اطلاعات  مشتریان و تهیه یک دیتا بیس

– لیست تمدید های سال جاری و تماس با مشتریان حتی یک ماه قبل از زمان انقضا

–  لیست مشتریان تحت پیگیری

– لیست کردن کارهایی که می توان با دور کاری انجام داد

– لیست کردن محصولاتی که می توان بدون مراجعه مشتری فروخت

– جمع بندی مطالبی که تاکنون آموزش دیده ایم

البته در این میان نباید از مسایل مالی که مهمترین قسمت هر شغلی هست نیز غافل بود همانگونه که مستحضرید ما نمایندگان بیمه فقط یک کانال درآمدی داریم ،  پورسانت،  که از این مبلغ باید هزینه های زیر را پوشش دهیم :

  • هزینه بقاء 65%
  • هزینه اجرا   10تا15%
  • هزینه توسعه 20%

برای کم کردن هزینه بقاء

-باید تعدیل نیرو کرد.(حداقل کردن کارمندهای اداری و حفظ حالت انقباضی پورسانت بازاریاب ها )

-درصورت امکان افزایش پول پیش دفتر و حداقل کردن مبلغ اجاره ماهیانه تا خروجی پول را به حداقل برسانیم

-و درنهایت سعی در حفظ حقوقی که معمولا خودمان قبل از این اتفاق داشتیم

برای کم کردن هزینه اجرا

طبیعتا با این اتفاق هزینه اجرا کمترمی شود(زمان کمتری در دفتر هستیم پس قبوض برق و آب و گاز حداقل می شوند ، حذف پرینت های اضافی بنا بر بخشنامه جدید بیمه مرکزی و….)

هزینه توسعه

قطعا باید به سوی تبلیغات ارزان قیمت تر نظیر انواع کانال ها ، تلگرام ، اینستا گرام و….. رفت .

در نهایت باید به این نکته توجه داشت که ما به عنوان یک نماینده باید رفتار مالی درست داشته باشیم تا مردم به ما اعتماد کنند .

 رفتار مالی صحیح شامل :

  • حذف خریدهای غیرضروری
  • حذف هرینه هایی که میشود عقب انداخت
  • اجتناب از خریدهایی که بعدها ما را دچار بدهی می کند به قول معروف دخل و خرجمان را جور کنیم .
  • اجتناب از گرفتن وام و یا بدهی

 

و نهایتا باید تلاش بر افزایش مهارت و برند خودمان داشته باشیم .


 

شاد باشید و قدرتمند

اشرف بهرامی زنوز

فروردین99

دیدگاه خود را ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − 10 =